Pogoda

Dodaj lokalizację
Aktualna temp.: 6°C 7°C 0°C Przejściowe zachmurzenie
zwiń

Informacje

  • Prawie wszędzie dobra jakość powietrza

    05-04-2017 08:27

    Sprawdź aktualne pomiary

    Drzewa pomagają walczyć ze smogiem

    Shutterstock

    Zobacz, jaka jest aktualna jakość powietrza w Polsce i dowiedz się, czym dokładnie jest smog i jak z nim walczyć.

    Stężenie pyłu zawieszonego w Polsce (godz. 6)

    Aktualna jakość powietrza w wybranych polskich miastach.

    Warszawa. Jakość powietrza: dostateczny

    Stacja pomiarowa: ul. Kondratowicza 8

    O3: 1,4 µg/m3
    PM10: 98,7 µg/m3
    PM2,5: 63,3 µg/m3
    SO2: 4,2 µg/m3
    NO2: 81,0 µg/m3

    Kraków. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: al. Krasińskiego

    C6H6: 1,1 µg/m3
    PM10: 43,8 µg/m3
    CO: 1,3 mg/m3
    PM2,5: 30,4 µg/m3
    NO2: 79,2 µg/m3

    Łódź. Jakość powietrza: umiarkowana

    Stacja pomiarowa: ul. Gdańska 16

    O3: 7,6 µg/m3
    PM10: 62,1 µg/m3
    CO: 0,6 mg/m3
    PM2,5: 17,0 µg/m3
    SO2: 3,2 µg/m3
    NO2: 72,5 µg/m3

    Wrocław. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: ul. Wyb. J.Conrada-Korzeniowskiego 18

    O3: 24,8 µg/m3
    C6H6: 0,0 µg/m3
    PM10: 52,5 µg/m3
    CO: 0,5 mg/m3
    PM2,5: 36,6 µg/m3
    SO2: 0,5 µg/m3
    NO2: 11,8 µg/m3

    Poznań. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: ul. Polanka

    PM10: 26,1 µg/m3
    CO: 0,8 mg/m3
    PM2,5: 28,7 µg/m3
    SO2: 2,3 µg/m3
    NO2: 46,6 µg/m3

    Gdańsk. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: ul. Powstańców Warszawskich

    PM10: 46,9 µg/m3
    CO: 0,7 mg/m3
    SO2: 4,4 µg/m3
    NO2: 29,5 µg/m3

    Szczecin. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: ul. Andrzejewskiego 23

    O3: 25,6 µg/m3
    PM10: 25,8 µg/m3
    PM2,5: 20,5 µg/m3
    SO2: 0,7 µg/m3
    NO2: 24,0 µg/m3

    Bydgoszcz. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: Plac Poznański

    C6H6: 4,1 µg/m3
    PM10: 59,3 µg/m3
    CO: 0,9 mg/m3
    PM2,5: 29,8 µg/m3
    SO2: 2,1 µg/m3
    NO2: 48,4 µg/m3

    Lublin. Jakość powietrza: dobra

    Stacja pomiarowa: ul. Obywatelska 13

    O3: 14,4 µg/m3
    C6H6: 1,9 µg/m3
    PM10: 20,3 µg/m3
    CO: 0,5 mg/m3
    PM2,5: 15,1 µg/m3
    SO2: 6,7 µg/m3
    NO2: 46,5 µg/m3

    Katowice. Jakość powietrza: umiarkowana

    Stacja pomiarowa: ul. Kossutha 6

    O3: 8,1 µg/m3
    PM10: 68,2 µg/m3
    PM2,5: 21,7 µg/m3
    SO2: 5,0 µg/m3
    NO2: 63,8 µg/m3

    Czym jest smog?

    Smog to chmura zanieczyszczeń, unosząca się szczególnie nad dużymi miastami. Wtedy w powietrzu znajdują się pyły i gazy pochodzące ze spalin samochodowych, a także te, które uwalniają się z zakładów przemysłowych i spalania węgla w piecach. Utrzymywaniu się smogu sprzyja bezwietrzna, wyżowa pogoda, a także zagłębienia terenu.

    Jak i kiedy powstaje smog?

    Eksperci radzą jak radzić sobie ze smogiem

    PM10 i PM2,5

    Pyły znajdujące się w powietrzu to pyły zawieszone (PM, ang. particulate matter), które dzielimy ze względu na wielkość ich cząsteczek. Wyróżniamy PM10, czyli cząstki o średnicy równej i mniejszej niż 10µm (mikrometrów średnicy - mikrometr to tysięczna część milimetra) i pył drobny PM2,5, którego cząstki są średnicy równej i mniejszej niż 2,5 µm. Przeczytaj o PM10 i PM2,5 także tutaj.

    PM10 składa się z cząstek zawieszonych w powietrzu, będących mieszaniną substancji organicznych i nieorganicznych. Może zawierać substancje toksyczne, takie jak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (np. benzo[a]piren), metale ciężkie oraz dioksyny i furany.

    Pył drobny PM2,5 jest najbardziej niebezpieczny. Dociera on do pęcherzyków płucnych, a nawet dostaje się do naczyń krwionośnych, a stamtąd do krwiobiegu. Dlatego jest równie szkodliwy dla układu oddechowego, jak i układu krążenia. Większe ziarna pyłu mogą powodować stany zapalne spojówek oraz błony śluzowej nosa i gardła.

    Jakie są normy?

    Dopuszczalna średnia dobowa norma emisji pyłu zawieszonego w powietrzu PM10 to 50 mikrogramów na metr sześcienny. Przekroczenie wartości progowej 200 mikrogramów na metr sześc. musi być podane do publicznej wiadomości, natomiast przekroczenie 300 mikrogramów na metr sześcienny oznacza stan alarmowy, kiedy należy starać się ograniczyć przebywanie na wolnym powietrzu.

    Indeks jakości powietrza wyszczególnia sześć stopni:

    Bardzo dobra - przy stężeniu poniżej 20 mikrogramów

    Dobra - przy stężeniu 21 - 60 mikrogramów

    Umiarkowana - 61-100 mikrogramów

    Dostateczna - 101-140 mikrogramów

    Zła - przy stężeniu 141-200 mikrogramów

    Bardzo zła - powyżej 200 mikrogramów, przekroczenie 300 mikrogramów pyłu na metr sześcienny oznacza alarm smogowy.

    Obejrzyj program Czarno na Białym - Śmiertelny wdech

    Jak walczyć ze smogiem? Obejrzyj wideo:

    Szacuje się, że w Polsce ponad 45 tys. Osób rocznie umiera z powodu zanieczyszczonego powietrza. W walce ze smogiem wziął udział również rząd, który zamierza wprowadzić nowe normy.




  • i o co chodzi?

    Jakiś kretyn w opisie ogólnym zamieścił informacje że chemtrails jest teorią obaloną teraz prawie każdy wie o tym że jest to to samo jakby człowiek truł się ciężką chemią chorujemy wszyscy przez to stajemy się kalekami umieramy na potęgę więc w pewnym sensie chemtrails to jeszcze gorszy syf niż smog. Jesteśmy okłamywani poprzez komunikaty dotyczące jakości powietrza i to jest skandal !!!
    ~Ja75 /2018-07-08 11:09
  • ...
    Teraz gminy mają możliwość pozyskania zewnętrznych środków na dopłaty dla mieszkańców do wymiany ogrzewania na niskoemisyjne. Przez to pojawiły się na rynku kotły na węgiel 5 klasy. Tylko że do tych kotłów nie kupimy niestety węgla, jakie rekomendują ich producenci. Aby taki kocioł uzyskał certyfikat 5 klasy, to badania są robione na węglach o świetnych parametrach, trudnych a wręcz niemożliwych do zdobycia na żadnym składzie. A jakby już udałoby się go zdobyć, co cena byłaby kosmiczna. To świadczy o robieniu w balona klientów. Paradoks? Skądże znowu, to znakomita sytuacja. Kocioł jest w porządku, normy przyklepane, dotacje przyznane. A że polskie złoża węgla nie przystają jakością do wymagań kotła, to już nie wina producenta kotła. W umowach o dotację jasno piszą, że „w przypadku, kiedy nowe źródło ciepła jest wykorzystywane niezgodnie z jego przeznaczeniem, w szczególności niestosowanie paliwa wskazanego przez producenta w specyfikacji pieca”, jesteśmy zmuszeni do zapłacenia kary i zwrotu dotacji wraz z odsetkami. Dlatego nie nabierajmy się na chwyt marketingowy kotłów na węgiel 5 klasy, bo przyjdzie nam słono zapłacić, jeżeli zdecydujemy się na wzięcie pieniędzy z dotacji na taki właśnie piec.
    ~dominik /2017-04-03 13:34
  • Wiosna
    Wiosna najlepsza na smog.
    marcinponiewierski /2017-03-30 22:27
  • Smog zimą
    W Polsce w okresie zimowym dotyka nas tzw. smog kwaśny, gdzie domy są ogrzewane przez spalanie węgla i innych paliw stałych. Z kolei smog fotochemiczny tworzy się głównie w miesiącach letnich. Unosi się on zwykle w słoneczne dni, gdy temperatura powietrza jest wysoka (pomiędzy 25 a 35°C), a na ulicach panuje duży ruch. (np. Kraków, Warszawa). Tak więc zimą przyczyną powstawania smogu wcale nie są samochody. Najwięcej zanieczyszczeń emituje spalanie w domowych piecach śmieci, mułu i miału węglowego. W wielu krajach UE miał i muł uważany jest za odpad przy wydobyciu węgla i nie jest sprzedawany (u nas jest). Również piece węglowe oraz węgiel muszą spełniać odpowiednie normy pod kątem emisji zanieczyszczeń, jednak w Polsce takich norm nie ma. Mieszkam pod miastem i wydawać by się mogło, że smog czy zanieczyszczenie powietrza mnie nie dotyczy. Niestety tak nie jest. Tym czym pali mój najbliższy sąsiad woła o pomstę do nieba. Najgorzej jest wieczorem - czarny dym z komina. Pali śmieci czy bóg jeden wie co. I do tego smród. W dodatku myśli, że nikt tego nie widzi.
    ~Dawid /2017-03-22 18:12
  • pelet.info.pl
    warto zastawnowić się nad paliwem jakiego uzywamy do palenia w piecach. cóż z tego, że masz w domu fajny certyfikowany piec, jak zasypujesz go węglem. Pelet jest cenowo porównywalny i zdecydowanie ekologiczny.
    ~marcin81 /2017-03-18 22:25
  • smog to dobry marketing
    W centrum Warszawy palą węglem? Coś tu się nie zgadza. Ten cały smog to wymysł gazowników. Ciekawy jestem co jeszcze wymyślą GazBiznesmani z UE-rosji. Wszyscy powymieniają piece na gazowe, a smog dalej będzie. Dofinansowanie dają do pieca, chyba żeby płacić z gaz nawet jak się go nie używa. Dziękuje bardzo, wole dofinansowanie do rachunku np. brak opłat stałych (pomijając, że z prądem jest tak samo), a piec sobie sam kupie za własne pieniądze. Cwane gazowniki psia kość :)
    pozdrawiam
    ~mufuqa /2017-03-16 18:00
  • wyszukiwarka-dotacji.pl
    Stare piece, w których można palić nie tylko węglem i drewnem, ale tak naprawdę wszystkim, zanieczyszczają środowisko i szkodzą zdrowiu. Korzyści z wymiany pieca nie ograniczają się tylko do czystszego powietrza w najbliższej okolicy. Nowy piec to również czysty dom, mniej zabrudzeń z węglowego pyłu, mniej codziennych obowiązków i mniejsze ryzyko awarii. Teraz gminy mają możliwość pozyskania zewnętrznych środków na dopłaty dla mieszkańców do wymiany ogrzewania na niskoemisyjne. Dodatkowo w niektórych województwach można również uzyskać wsparcie z WFOŚiGW na docieplenie swego domu :)
    ~Pl2 /2017-03-16 11:17
  • smog będzie jeszcze większy
    wycinka drzew spowoduje jeszcze większe natężenie smogu jak wynika z obliczeń jeden czlowiek potrzebuje zużytkować tlen produkowany przez dwa średnie drtzewa a w Polsce zezwala sie na wycinkę całych połaci lasu - jednocześnie chcąc oddychać czystym powietrzem - toż to paranoja do potęgi.
    ~zbyszko /2017-03-15 16:10
  • Smog
    Ja z Rybnika, jeszcze co nie którzy kopcą w kominach, ale już wiosna idzie, to pewnie przestaną, tylko ta elektrownia...., czy te filtry jeszcze tam są ? Prosto z Rybnika
    ~Pele /2017-03-13 10:15
  • Maski
    A co z maskami antysmogowymi? Powietrze jest w dalszym ciągu zanieczyszczone a ludzie już w nich nie chodzą
    ~Marcin /2017-03-12 18:51
  • bez komentarza
    No w Warszawie nie ma chyba pieców na węgiel!! Może trzeba więcej drzew wyciąć to się polepszy jakość powietrza!!!!
    ~elzbieta /2017-03-10 17:21
  • A.D jakość powietrza
    Od lat oddychamy tym samym powietrzem. Za komuny nikt z tego nie robił problemu choć palono wszystko co było w domu - buty, gumę, dętki opony czy butelki. Zajmijcie się lepiej tym co do żarcia jest dodawane czy na pola wylewane wtedy pogadamy a nie za pierdoły się bierzecie
    ~Czytelnik /2017-03-06 17:46
  • Crescenita
    W Polsce przeważająca większość kotłów węglowych, to kotły niespełniające żadnych norm emisji, oparte na XIX-wiecznej technologii, z paleniskiem rusztowym, na które można wrzucić dosłownie wszystko. Spala się w nich słabej jakości węgiel, muł i odpady, które powinny trafić do recyklingu, a nie do domowego kotła! Z dużą kumulacją toksycznych i rakotwórczych zanieczyszczeń mamy do czynienia głównie w sezonie zimowym, co potwierdza, że głównym źródłem problemu jest nieekologicznie ogrzewanie. 4 lata temu sam zrezygnowałem z kotła na węgiel na rzecz kotła Twin Bio na pelet. Pelet nie wydziela trujących substancji ani pyłów. Jest ekologiczny. Jeżeli mamy mieć jakiś wpływ na swoje zdrowie czy środowisko, to zacznijmy najpierw od siebie, bo zanim nasz rząd zdecyduje się na jakieś konkretne kroki, to miną lata, a problem pozostanie i będzie powracał co zimę.
    Crescenita /2017-03-06 13:50
  • czlowiek?
    powycinac jeszcze z pare tysiecy hektarow drzewek,glupota nie ma granic.
    ~drwal /2017-03-06 07:05
  • Do marassralas
    Wcale nie z drzew. Z niewielkich roślin, paproci, skrzypów itd. A twierdzenie wprost że "z drzew bierze się smog" to totalny absurd i bzdura.
    ~Nick /2017-03-04 21:36
  • Do Jabrzoza
    Nie od dziś wszak wiadomo, że to z drzew bierze się smog (co w gruncie rzeczy jest poniekąd prawdą, bo to z materii organicznej powstały pokłady węgla).
    marassralas /2017-03-04 13:40
  • Bratek
    NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA POPRAWĘ JAKOŚCI POWIETRZA JEST TOTALNA WYCINKA DRZEW. Szczególnie w stepowiejącej Polsce
    ~Jabrzoza /2017-03-03 22:02
  • Smog się kończy
    Smog smog dlaczego nie ma ani słowa o innym smogu na terenach miast:
    Już pracują firmy sprzątające spalinowymi dmuchawami. Które niczego nie sprzątają a przedmuchują śmieci z jednego miejsca w drugie. Powodując tym zakurzenia całej okolicy i ludzi w tym rejonie. Zagrożenie rozsiewaniem bakterii odzwierzęcych wysuszony kał- ptasi, zwierząt i co tam jeszcze można sobie dodać unosi się w powietrzu i ludzie to wdychają. Do tego jeszcze mieszkańcy płacą tym firmą za pozorowanie sprzątania. Domagam się odgórnego zabronienia użynania tego sprzętu do prac na terenie otwartym w przestrzeni miast.
    ~sep /2017-03-01 13:37
  • ekologia
    u mnie we wsi smogu ni ma a już sołtys zbiera podpisy chętnych na budowę gazociągu.... widać że czyta wiadomości TVN. Ja osobiście zostaje na ekogroszku bo jest to najtańsze ogrzewanie na dzień dzisiejszy a na inne mnie nie stać. Wole z dzieckem na wakacje pojechać niż wkładać kilkaset miesięcznie w ogrzewanie. Jak się stopa życiowa podniesie to będę ogrzewał prądem, to jest dopiero wygoda... hmmm..... ale póki co stąpam twardo po ziemi z kalkulatorem w ręce. Wcale nie samochody ani opalanie węglem w piecach są przyczyną smogu. Za komuny jeszcze więcej sie w piecach paliło, koksowniki stały na przystankach i smogu nie było... Nie dajcie sie oszukać propagandzie.
    ~pmch /2017-03-01 09:16
  • Hah
    Tak narzekacie na ten smog a PO 8 lat budowało elektrownie atomową i w sumie niewybrali nawet miejsca na budowę.
    Piotru70 /2017-02-28 00:59
  • W Polsce NIE MA norm jakościowych dla węgla!!!
    Unia Europejska zobowiązała się do redukcji emisji CO2 co najmniej o 20% do roku 2020, stąd wszystkie urządzenia grzewcze dopuszczone do sprzedaży (w tym Polsce również) będą musiały posiadać certyfikat Ecodesign, dający gwarancję najwyższej jakości urządzeń grzewczych. Polska jest największym w Europie producentem kotłów na węgiel i będzie je tak długo produkować jak będzie na nie popyt. Mówię tu głównie o kotłach trzeciej klasy, w których można palić również odpady i śmieci (Polak „mądry”, niczego przecież „nie zmarnuje”, bo po co płacić za wywóz śmieci jak je można spalić w piecu, a jakie oszczędności w kieszeni ). Regulacja prawna będzie dopuszczać do sprzedaży jedynie kotły piątej kasy (np. przystosowane do spalania pelletu). Ma to doprowadzić do wzrostu popularności odnawialnych źródeł energii. A kotłów na węgiel piątej klasy u nas w ogóle nie ma! ZONK… Ale nikt o tym głośno nie mówi. Cichosza… Europa Zachodnia już dawno wprowadziła u siebie klasyfikację jakości węgla kamiennego. Ale Polska, w dalszym ciągu odkłada to w czasie i każdy kolejny rząd zamiata do pod dywan. Pytanie DLACZEGO??? Na krajowy rynek trafia węgiel bardzo różnej jakości, bowiem opał przed opuszczeniem kopalni nie jest poddany jakimkolwiek badaniom O_O Gdyby była u nas taka normalizacja węgla to tylko nieliczne kopalnie mogłyby go produkować i wprowadzać do obrotu.
    Igła w oku /2017-02-27 19:45
  • smog
    wniosek jest jeden. Gdy jest cieplej a ludzie ida do pracy mniej palimy w piecach na paliwo stałe i smogu nie ma. Gdy jest parę dni wolnych , mróz palimy czym się da w tym wegelm i jest syf w powietrzu. To chyba jest oczywiste. Próbujemy wmawaic sobie nawzajem ,że smog bierze zewsząd tylko nie od nas. Poza tym ilośc samolotów tez swoje robi . Przeciez samolot to tysiące sspalomnych litrów paliwa. W Polsce jest mnóstwo starych samochodów- to tez dodaje swoje. Wystarczy uchwalić prawo ,że samochód kupujemy z pierwszej reki albo nowy ale to uderzyło by w wielu pseudobiznesmenów powiąznaych z posłami
    wolverine /2017-02-26 12:07
  • zemsta
    samoloty co lataja nawet po piwo,spalarnie smieci i odpadow sprowadzajmy z zagranicy jak Ukraina brak wysypisk ma a my tylko jedno Smog a z czego chyba nie z paru kominow to co bylo 60 lat temu na zdrowy rozsadek,myslcie co piszecie ekolodzy z bozej laski.
    ~aniol /2017-02-26 08:06
  • Głupi
    Podczas jazdy popsuł się autobus. Kierowca próbuje wykryć usterkę i ją naprawić. Głupi, który jechał w autobusie biega dookoła autobusu i ciągle powtarza: ja wiem co się popsuło, ja wiem co się popsuło. Kierowca zdenerwowany, że nie może znaleść usterki w końcu pyta głupiego, no to co się popsuło ??? A on odpowiada: autobus się popsuł. Głupi mówi wam, że las się wam popsuł a wy ciągle szukacie usterki.
    Zosia I /2017-02-24 11:03
  • smog????????
    pytanie jaki Smog,latamy samolotami po piwo na groby na grzyby,ryby kazdy Minister,ksiegowa,sekretarka lataja na koszt podatnika kto ma na te latanie zarobic,przecie zwykly zjadacz chleba nie bedzie latal,udala sie ta Polska i tak jest juz 28lat a co czemu nie.
    ~aniol /2017-02-23 17:02
  • jakosc powietrza
    Wycinanie drzew na dzialkach znacznie pogorszy jakosc powietrze. Trzeba chociaz zwiekszyc ilosc parkow w miastach.
    Soosie /2017-02-22 09:31
  • cieplo?
    Ten caly kraj jest chory.
    ~aniol /2017-02-22 08:23
  • luft?
    juz przestanmy wciskac Taki kit to dla dzieci,spalamy dalej smieci sprowadzane z zagranicy nawet ukrainy,zrobil jeden interes juz dawno i stracil sie.
    ~aniol /2017-02-21 17:27
  • Rządzie i samorządy:
    Można częściowo zmniejszyć smog powstały w domowych kotłach CO poprzez informowanie ludzi jak prawidłowo palić w tych kotłach. Większości wydaje się że jest to banalna czynność i nie potrzeba tu żadnej wiedzy a to nieprawda. To jak z przechodzeniem przez jezdnię niby banalne ale jak zrobisz źle to skutki mogą być opłakalne. Podstawowa informacja o prawidłowym paleniu powinna szukać palacza kotła CO a nie odwrotnie. W lokalnych lub ogólnopolskich mediach powinny być cykliczne programy dostosowane do prostego odbiorcy o tym jak w tani sposób (często to koszt stu kilkudziesięciu zł) przerobić kocioł CO tzw. śmieciuch aby palić tą samą porcją węgla dłużej (ekonomiczniej) i w czystszy sposób (mniej dymu). Trzeba tylko statystycznego Kowalskiego potraktować jak osobę potrzebującą pomocy (informacji) a nie jak przy... pa i dojną krowę. (mandaty).
    ~jeden z wielu /2017-02-21 07:54
  • Smog na wsi
    Przykładem - Jarnołtówek - niby miejscowość uzdrowiskowa, a w zimie nie widać sąsiadów poprzez dym z domowych kotłowni. Wieś położona w dolinie. Świetnie widać to zadymienie jadąc z Głuchołaz. Nikt nie sprawdza czym się pali w domowych piecach...
    polmuz /2017-02-20 07:56
  • adam
    To miasta co dzieje z powietrzem w Krakowie to efekt braku przewietrzania miasta. .Główny kanał jakim jest dolina Wisły jest zatykany przez nie kontrolowaną zabudowę.Proszę zobaczyć okolicę Bodzowa-Przegorzał to miejsce jest otoczone wzgórzami Lasku Wolskiego iGóry Bodzowskiej .Obecnie na stokach G.Bodzowskiej trwają prace przy wycince lasu około 2h posadzonego około 30 lat temu.Miejsce to teren spacerowy krakowian teraz zdewastowany przez trwające prace.Teren jest przygotowywany pod zabudowę deweloperską.Także stoki Lasku Wolskiego w okolicy Przegorzał są wycinane i i zabudowywane.Mieszkancy Bodzowa chcąc się budować dostawali z UM Krakowa odpowiedzi ,że ze względu na ten kanał przewiewu ma to być miejsce tz. ZP -zieleń parkowa o rzadkiej zabudowie jednorodzinnej.Ale to nie dotyczy deweloperów którzy już dolinę zabudowali.Wszystko to efekt braku "planów zagospodarowania" co daje urzędnikom możliwość wydawania zezwoleń tym którzy mają większą siłę przebicia.Wiatry w Polsce wieją w 80% z kierunku zachodniego te które docierają w okolice Krakowa są zatrzymywane w tym wąskim ,zabudowanym przedmieściu .Miasto też nie dba o zieleń między wałami Wisły w większości samosiejki ,co hamuje wiatry ,a i wrazie powodzi i spływ wody.Obserwuję jak słabe wiatry w okolicach Bodzowa już w okolicy Salwatora zanikają całkowicie.,a przecież ten minimalny powiew zmnieszy to zapylenie.Napewno te strefy parkowania i szukający taniego postoju ludzie ,a i palanie tanim zasiarczonym węglem z biedy nie przyczyniają się do poprawy powietrza.
    ~ada /2017-02-19 19:37
  • wyszukiwarka-dotacji.pl
    Do roku 2020 wszystkie urządzenia grzewcze dopuszczone do sprzedaży będą musiały posiadać certyfikat ”Ecodesign”, dający gwarancję najwyższej jakości urządzeń grzewczych. Jest to mobilizacja dla producentów do produkowania urządzeń efektywnych energetycznie, co ma doprowadzić do wzrostu popularności odnawialnych źródeł energii. Szkoda tylko, że tak mało mówi się o możliwych dofinansowaniach na ten cel i trzeba szukać na własną rękę.
    ~Ewa /2017-02-19 19:02
  • smog
    polatają pozrzucają trochę chemtrailsów na nieświadomą ludność, pozganiają wszystko na smog z kopalń i sprzedadzą i opchną później za grosze
    ~topik /2017-02-19 13:09
  • Smog
    Ja uważam, że jak wytnie się wszystkie drzewa z dnia na dzień to będą przeciągi
    i nie będzie smogu i nie nie będzie nic wszędzie a ptaszki nie będą walić kup śmierdzących!
    ~C9xa45 /2017-02-19 09:59
  • Nie tylko miasta.
    Mieszkam na wsi gdzie przeniosłem się z miasta, no bo świeże powietrze itd. Ale prawda jest zupełnie inna, wsie są bardziej zababrane smrodem z kominów niż nie jedno miasto. A jak już wieś jest, tak jak moja, bardziej skomasowana no to Panie Boże chroń. Każdy pali w CO czym chce i nikt ani nic na to nie zwraca uwagi, Tu nie ma żadnych kontroli czystości powietrza. Urzędnicy w czystych i sterylnych pomieszczeniach jak zwykle popijają swoją kawkę i patrzą końca dnia pracy nie zaprzątając sobie głowy tym, że w okół dym jest podstawowym składnikiem powietrza. No i tak to już u nas jest. Mamy głęboko w "D" czy nasze działania są uciążliwe dla sąsiadów. No i chyba tego nikt nie zmieni.
    Leszekgztb /2017-02-19 07:00
  • Smog się nie pojawił był latami
    Tylko teraz to nagłośniono
    ~Nick /2017-02-18 22:23
  • @jack26
    Załóż sobie LEDy, wtedy zamiast 150 W na światłach masz 12W a wydatek zwraca się po roku - dwóch
    ~Fila /2017-02-18 20:13
  • @-ala
    Smog występuje od dawien dawna, odkąd zaczęto na masową skalę ogrzewać domy węglem. Teraz nawet jest lepiej bo przemysł znacznie ograniczył emisję zanieczyszczeń a samochodów choć jest znacznie więcej to spaliny są czystsze. Fakt, że pogoda tej zimy sprzyja smogowi - ostatnio taka zima była w 2005/2006 ale po prostu wreszcie ktoś wyjawił na światło dzienne to o czym wcześniej wiedzieli tylko ludzie znający się na rzeczy. I wszyscy bardziej dbamy o zdrowie niz kiedyś i stąd taki szum.
    ~Fila /2017-02-18 19:43
  • Ja nie rozumiem
    Dlaczego smog pojawił się nagle w tym roku?
    ~ala /2017-02-17 22:58
  • dobra wiadomosc.
    Im wiekszy smog, tym mniej dolegliwy staje sie lupiez. Niech mio ktos udowodni, ze tak nie jest !.
    objektywny /2017-02-17 15:22
  • TAK TAK wycinajcie drzewa, wycinajcie płuca miast
    TAK TAK wycinajcie drzewa, wycinajcie płuca miast , zmieniajcie przepisy na z głupich na beznadziejne
    ~Martaynika /2017-02-17 15:10
  • pod Krakowem
    na wschod od Krakowa ludzie pala czym popadnie,przy kazdym domu tunel foliowy ogrzewany przez rolnikow,siekiere mozna wieszac


    ~jfk /2017-02-17 14:21
  • Zeby bylo lepiej - trzeba jeszcze wiecej drzew wyciac
    jak w temacie.
    Milego dnia z Amsterdamu
    ~kris kross /2017-02-17 09:48
  • Hbx
    W Warszawie leje deszcz od rana. Czy deszcz nie oczyszcza powietrza z tego pyłu?
    ~Hbo /2017-02-17 08:45
  • @andi pierdoły piszesz
    Dawno takiej bzdury nie czytałem. Nie ma czegoś takiego chyba że sobie sam taką smugę narysujesz. Chemtrails to zwykła bzdura, wielokrotnie obalona.
    ~Nick /2017-02-16 21:22
  • ZŁA JAKOŚĆ POWIETRZA
    Kochani cieszę się że mogę podzielić się opinią w tym zakresie temat zła jakość powietrza i jedyni winni kotły w domach i cały czas młócka umysłów że tak jest. Zgodzę się z tym połowicznie , druga połowa to samochody i to co robią to cały rok !! (Kotłownie dymią tylko w zimie). Dlaczego nikt nie mówi o bzdurnych przepisach ,,prawa o ruchu drogowym" nakazujących jazdę na światłach mijania cały rok. Włączone światła to do 15% wiecej spalonego paliwa i to cały rok. Pyt czy lepsza śmierć na drodze czy na raka płuc ??? Pomyślmy o tym w piękny lipcowy dzień w korku. Nadmienię że na raka może umżeć nasze dziecko które nigdy nie widziało jezdni spaliny same go znajdą . Teraz pytanie dlaczego żadne media o tym nie mówią ??? w 2016 sprowadzono 1 mln używanych aut czyli 1 mln rur wydechowych więcej. Kto blokuje Rząd, silne lobby paliwowe, akumulatorowe i żarówkowe. wiec co ? ALBO ZDROWIE ALBO ŚCIEMA EKONOMICZNA - POZDRAWIAM tylko zatankujcie do pełna żarówki potrzebują paliwa szczególnie w dzień. Pozdrawiam.
    ~Jack26 /2017-02-16 20:56
  • Manipulacja pomiarami
    Polecam sprawdzić, gdzie w Szczecinie znajduje się stacja pomiarowa - na wyjeździe z miasta, pośród osiedli (ogrzewanie CO miejskie). Niestety od dłuższego czasu jest wyłączona jest stacja pomiarowa w Centrum miasta - zapewne by nie ukazać całości problemu. Zwłaszcza, ze w Centrum są same kamienice, które są w większości opalane węglem (lub śmieciami)
    ~Loki /2017-02-16 15:22
  • Manaam
    Czekam na wiatr co rozgoni ciemne skłębione zasłony, wstanę wtedy na raz ze słońcem twarzą w twarz.
    ~smog /2017-02-16 13:28
  • cała prawda
    jakość powietrza jest bardzo dobra, cały problem tkwi w smugach chemicznych zostawianych na niebie
    ~andi /2017-02-16 09:13
  • Ludzie.....
    Jakim cudem nagle w 2017 wszyscy zaczęli narzekać na somog?! W poprzednich latach nie było tak głośno o tym a starych pieców raczej nie przybywa. Media coś nagłośnią i już wszyscy lamentują.
    ~smogowiec /2017-02-16 09:06
  • Nieprawda !.
    Oddychamy najczystszym powietrzem w calej Europie. Tylko ci "oddychacze" jacys "chorobliwi". Przestancie o tym pisac. To jest nudne i bez sensu !!!.
    objektywny /2017-02-16 08:03
  • czlowiek?
    sprowadzajmy wiecej smieci ze swiata do utylizacji przecie nasz kraj to zielona wyspa,wegiel najgorszej jakosci z zagranicy a co nasze zaklady pozamykajmy gornicze a mamy dobrej jakosci wegiel,ubil ktos dobry interes i sie stracil a wy teraz sie martwcie,po prostu bajzel.
    ~aniol /2017-02-16 07:45
  • Najgorzej jest w Łodzi.
    Od listopada, bardzo źle się czuję. Kasze, bóle w plecach, i klatce piersiowej. Bardziej odczuwam na trzustkę i wątrobę, krwawienie z nosa, bóle głowy i oczu. Nigdy nie miałam takich dolegliwości.Panie Boże, ratuj:(
    ~obywatel /2017-02-16 06:04
  • Kielce - 395 mikrogramów PM2,5 336 mikrogramów PM10
    Stan na 22:00 Kielce - 395 mikrogramów PM2,5 336 mikrogramów PM10. Przekroczenie trzynastokrotne i ośmiokrotne. Chcą nas wszystkich wydusić.
    ~tlenek_miedzi /2017-02-15 23:13
  • brawo pis, pozwólcie jeszcze więcej drzew wyciąć
    brawo pis, pozwólcie jeszcze więcej drzew wyciąć
    ~pittttt /2017-02-15 12:48
  • walentynki
    ludzie oczadzili od tych walentynek, grzali w piecach by mogli brykac dowoli, wiec by bylo romantycznie trza bylo do piecaszafe wrzucic... teraz bedzie pincet plus
    janko_emigrant /2017-02-15 10:21
  • CHRZANÓW
    PM10 742.1μg/m3 1484 % normy
    PM2.5 362.9μg/m3 1452% normy
    ~Masakra /2017-02-15 09:17
  • rząd NIC NIE ROBI!!
    Co z tego, że mamy dostęp do informacji, że jesteśmy świadomi jak nie bardzo jest co zrobić dopóki ta banda rządowych nieudaczników nie zacznie nic robić. Można co najwyżej wyjechać z tego kraju chylącemu się ku upadkowi jak widać pod każdym względem (co akurat ja robię i polecam wszystkim), ale pytanie jak mu pomóc...
    ~uciekajciestad /2017-02-15 08:36
  • Bez maski ani rusz
    Wartość dla Katowic PM2.5 ~255 - wartość uznawana za nie przekraczającą normy to 25, czyli to ponad 1000% tej wartości...
    ~parowkozerca /2017-02-15 08:36
  • Trzeba zacząć palić od góry!
    jest mnóstwo filmików instruktażowych dotyczących tego sposobu palenia węglem od góry! Ja już przekonałam do tego całą rodzinę! To znacznie bardziej oszczę∂ny sposób i o wiele mniej pylący, niż tradycyjny. Zobaczcie.
    ~Joan /2017-02-15 06:07
  • Grudziądz 22.00 PM10 922%normy
    PM10 461ug/m3 to jest 922% ponad normę 14.02.2017 godz. 22.00
    ~mieszkaniec /2017-02-14 22:33
  • cztery lata temu...
    przemus: cztery lata temu i dawniej smog miał się dobrze. gorzej było z naszą świadomością... teraz wiemy, czym jest, skąd się bierze i jakie stężenia mamy w powietrzu (pomiary najważniejszych szkodliwych substancji ze stacji pomiarowych na terenie najważniejszych ośrodków miejskich podawane są co godzinę) i powinniśmy z tym walczyć. sytuację można porównać do palenia tytoniu: kiedyś nie wzbudzało ono podejrzeń nawet u lekarzy. odkąd udowodniono szkodliwe działanie palenia tytoniu na organizm, zdelegalizowano palenie w miejscach publicznych (a kiedyś palono nawet w gabinetach lekarskich, nasiadówkach w pracy, pokojach nauczycielskich podczas przerw itp.), prowadzi się kampanię antynikotynową i zakazano reklam wyrobów tytoniowych. wniosek: nie można ignorować tak wielkiego zjawiska, kiedy się już o nim wie.
    ~kobita /2017-02-14 21:56
  • w Otwocku o 23:00
    poziom pyłów PM 2,5 został przekroczony o 1320% - jeszce tak źle tam w tym roku w Otwocku nie było...
    SEBBAX /2017-02-14 11:30
  • a co latem?
    czy latem też będziecie podawać takie dane? Po wakacjach wracałam do miasta i czułam smog a wtedy ludzie nie palili w piecach. Czekam na takie dane również w lecie.
    ~abc /2017-02-14 10:21
  • Możemy smog usunąć Z DNIA NA DZIEŃ i jeszcze na tym ZAOSZCZĘDZIĆ
    Prawa fizyki potwierdzone badaniami jednoznacznie wskazują główną przyczynę jako ZŁY sposób palenie a nie śmieci albo zły opał. Wystarczy więc palić odpowiednio (współprądowo) i smog zniknie a w kieszeni dodatkowa kasa się pojawi.
    ~Grupa Zdrowego Oddychania /2017-02-13 23:42
  • 4 lata temu był, ale zamieciono to pod dywan
    Im mniej wiedzieliśmy tym lepiej ;)
    ~Nick /2017-02-11 11:49
  • smog
    a czy 4 lata temu nie bylo smogu tak nagle sie pojawil teraz dziwna rzecz
    ~przemus /2017-02-10 16:12
  • Smog
    Rybnik - jest nie do zdarcia, ludzie palą czym się da. Zima sroga to i palić trzeba, tyle lat, prawie całe pokolenia jak to zmienić w mentalności człowieka, że to przecież nic dobrego wkładać stare lacze do pieca. Bądźmy sobie ludźmi i zmieńmy świat na lepszy, a nie psujmy go jeszcze bardziej. Pozdrawiam
    ~Pele /2017-02-10 09:55
  • Górny Śląsk
    Śląsk ogłosił niepodległość ? Bo nie mogę go znależ na mapie smogowej polski w tvn24 .Nie chce mi się wierzyć ze największa aglomeracja ok 3 miliony nie jest ujęta na mapie.
    ~Jan1969 /2017-02-10 07:08
  • A gdzie Gnojewo Dolne
    Nie mylić z Gnojewem Górnym
    ~Wiochmen /2017-02-07 08:55
  • wielki minister zdrowia
    Minister zdrowia jest kolejnym politykiem który ma wszystko w ... i jedyna reakcja jego na SMOG jest tłumaczenie że palenie papirusów jest równie szkodliwe ale to że on apli nie znaczy że ja też muszę po co są zakazy palenia w miejscach publicznych?!?!?! Jak można być takim IGNORANTEM jak ten facet nie robi NIC nie czyni żadnych kroków aby w przyszłości zmniejszyć emisję SMOGu ale wypłatę co miesiąc wie jak przytulić?!?! Tacy politycy jak ten facet powinni mieć DOŻYWOTNI ZAKAZ PIASTOWANIA JAKIEJKOLWIEK FUNKCJI PUBLICZNEJ.
    ~pablo /2017-02-07 07:28
  • Czym oddycham?
    Płucami
    darek6310 /2017-02-06 17:25
  • Proszę.
    Na litośc boską! Błagam. Dodajcie w tych informacjach Toruń.
    ~pwt /2017-02-06 13:07
  • energia atomowa
    Energia atomowa wcale nie jest tania (wysokie koszty utrzymania), można sprawdzić np w Kanadzie po uruchomieniu elektrowni atomowej ceny prądu poszły znacząco w góre
    ~aaaaaaaaaaaaa /2017-02-06 09:49
  • krakow
    jak tam ludzie zyja???wspolczuje im ja bym jak najpredzej uciekl stamtad bo oprocz zabytkow to sam syf.ja mieszkam nad morzem i tu jest swieze powietrze morze lasy naprawde jest swieze powietrze mozecie mi krakusy zazdroswcic a wam wyrazy wspolczucia.
    ~ja /2017-02-06 08:51
  • Pogoda
    Coś Tomkowi Wasilewskiemu prognoza ciepłej pogody nie wyszła. Mróz jest !
    ~ala /2017-02-06 06:15
  • barany z PISu
    bo akurat jak wybudują elektrownię atomową to obniżą ceny za prąd co? No ja nyśle że zostanie po staremu a kaska na limuzyny samoloty i chłopców dla prezesa.
    jacekmusiejuk /2017-02-05 10:34
  • TRUCIZNA SMOG
    DLACZEGO W POLSCE NIE BUDUJE SIE ELEKTROWNI ATOMOWYCH WSZYSCY W KOLO JE POSIADAJA ,,I MAJA SWA ENERGIE ,,WIEC GDYBY W POLSCE BYLY ELEKTROWNIE ATOMOWE ,,ENERGIA BY BYLA TANIA WSZYSCY BY SIE OGRZEWALI ,,EKOLOGICZNIE ,,I POLSKA BY BYLA NIE ZALEZNA ENERGETYCZNIE ,,OD INNYCH ,,A TO BARDZO WAZNE ,,DLA GOSPODARKI MIEC SWOJA ENERGIE I PROBLEM ROZWIAZANY ,,
    ~w2833a /2017-02-05 02:18
  • h
    Proszę jak fajnie nawiewa zanieczyszczenia z Niemiec z okolic Berlina gdzie stacje pomiarów są wyłączone od ponad miesiąca (odkąd śledzę te dane) i brak danych, jedynie w samym Berlinie jest super powietrze, które ciągle wynosi 30. tylko ciekawe jak ogrzewają stolicę? Pewnie te wszystkie okoliczne miejscowości działają na pełnych obrotach, powietrze zanieczyszczone jest jak u nas ale po to aby nikt nie protestował wyłączono stacje pomiarów.
    ~hghgh /2017-02-05 00:03
  • pisowski smog
    Pamiętajcie to jest pisowski smog, jak za PO przez 8 lat nas truli , to była cisza i wszystko ok. teraz to jest dramat.swoja droga dobre trzeba mieć układy że nikt tego nie podchwycił wcześniej.
    ~mamamar232 /2017-02-04 12:20
  • smog?
    Boziu kochana pisak---giewex---gdzie ty chodzil do szkoly czy cpales albo pil Alkohol(nieh rzyjom gurnicy)nie cpaj juz.
    ~ciocia /2017-02-04 10:24
  • nieh rzyjom gurnicy
    nie damy im zbiednieć, do ostatniego trupa z pylicy, pochp i raka wszystkiego

    byle. nie rzucali śróbkami w stolycy
    ~giewex /2017-02-04 00:58
  • Smog zawsze był
    Smog zawsze był, tylko ciemnota o tym nie wiedziała, zaczęła zwracać uwagę jak w telewizji trąbią. Skończcie palić czym popadnie w piecach i jeździć gruchotami z oszukanym katalizatorem to i smog się zmniejszy. Samorządowcy (np. we Wrocławiu) niech się wezmą do roboty i zamiast wydawać pieniądze na durne inwestycje np. bus pasy niech pomogą tym, których nie stać na wymianę pieca, niech zlikwidują kostkę brukową , z której non stop unosi się pył i wyleją porządny asfalt.
    ~Margo /2017-02-03 22:43
  • GEOTERMIA ?????????????
    cos takiego jak GEOTERMIA to w Polsce jest nieznane ???
    ~DEDE /2017-02-03 22:22
  • Smog był, jest i będzie
    Ala smogu nie było a terz jest bo PIS chce wytruć emerytów bo obiecał im obniżkę wieku emerytalnego a go na to nie stać to specjalnie trują ludzi żeby było ich mniej..
    ~Alex /2017-02-03 16:05
  • kto słyszał o smogu 50 lat temu -gdy 95% było pieców weglowych
    Potwierdzam palenie smieciami to objaw biedy - polski węgiel za 800 zł .... Kiedys było wiecej pieców a smogu nie było !!!!
    bo kiedys wegla kupowało sie po 2-3 to ny od razu na całą zimę a teraz 2-8 worków. Zarzadzic kontrole na placach z opałem -tam leży SYF nie węgiel--- polski wegiel pachnie jak umie sie nim palic. Ogrzewanie eco to tylko Polski Węgiel!!!! tanie i bardzo wydajne. inne to lokowanie produktu..
    ~BYD /2017-02-03 14:10
  • Chemtrails teoria spiskowa, winni sami sobie ludzie
    Zamiast głupio komentować zacznijcie reagować! Sami a nie tylko rząd i rząd. Rząd wszystko ma za was robić?
    A chemtrails to zwykła bzdura i tyle.
    Smog był i jest tylko teraz się zaczyna ludzi uświadamiać. Bo poprzednicy zamiatali wszystko pod dywan, udawali że jest super.
    ~Nick /2017-02-03 11:51
  • Klimat
    Chcom nam wszystkim wlepić klimatyczne -czyli POdatek od oddychania
    ~Hanys /2017-02-03 09:10
  • van der Lik
    Doskonale pamietam, jak Kaczyński w czasie kampanii wyborczej mówił w Krakowie, że jak PiS dojdzie do władzy, szybko upora sie ze smogiem (oczywiście, nie został zapytany,jak to zrobi). Panie Kaczyński! Sprawdzam! Nawet palcem nie kiwneliście, by cos zmienić.
    van der Lik /2017-02-03 09:00
  • Chemtrail dlatego mamy takie powietrze
    trują nas z góry samolotami rozpylającymi rozne chemikalia nigdy czegos takiego nie bylo jaki smog od 2 miesiecy w Szczecinie zero slonca wieczna mgla zawsze w zime jest mroz i piekna pogody w tym roku nie ma nic wieczna mgla ludzie jak te leminigi nic nie widza skad smog ? nagle w tym roku nigdy go nie bylo a teraz w calej Polsce nawet tam gdzie nikt nigdy przemysłu zadnego nie wiedzial
    ~dolard6 /2017-02-03 08:25
  • smog
    Dlaczego to zjawisko pojawiło się w Polsce nagle w tym roku, a przedtem nigdy go nie było ?
    ~ala /2017-02-02 23:34
  • Astmatyk z Poznania
    Mam szczęście bo wożę się samochodem od drzwi do drzwi - z buta nie mogę dojść do sklepu na drugą stronę ulicy - oskrzela pełne śluzu . Co tam ! O chorych urzędnicy i politycy zapomnieli - co mam zrobić iść do lekarza po L4 z powodu smogu na czas bliżej nie określony ??
    ~Astmatyk z Poznania /2017-02-02 21:19
  • czlowiek?
    juz nie przesadzajmy to sciema by wykonczyc dokladnie gornictwo,a samochdy ma chszczone paliwo a latamy samolotami nawet po zapalki teraz nasi wodzowie to jest chore temat zastepczy teraz palenie papierosow tez powoduje tak twierdzi p.minister zdrowia dziwie sie czlowiek na stanowisku.
    ~aniol /2017-02-02 19:18
  • Walcz jak potrafisz
    Każdy może coś zrobić. Całość składa się z drobnych elementów. Co można zrobić? Podam na własnym przykładzie. Przynajmniej dwa razy w tygodniu dojeżdżam do pracy komunikacją miejską, która i tak jeździ. Ponadto w tamtym roku wymieniłam kocioł na peletowy kostrzewa mini bio (biomasa) mam czysto w kotłowni i więcej w portfelu. Fajnie byłoby gdyby ludzie w końcu uświadomili sobie, że dużo zależy od nich samych. Ubolewam nad jednym, że wyprzedziłam całe zamieszanie wokół smogu i nie czekałam na dofinansowanie... Może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ze swojej strony chętnie skorzystam.
    ~miki /2017-02-02 19:04
  • Diesel nie produkuje mnóstwo spalin
    Tylko sadzę, szczególnie w jeździe miejskiej gdzie temperatura spalin jest znacznie niższa niż jadąc w trasie i przez to wydziela dużo sadzy. Poza tym, wiele nowych silników nie spełnia norm emisji spalin, a nawet je wielokrotnie przekracza.
    W mieście powinno się jeździć tylko na benzyne a najlepiej hybryda lub na wodór.
    ~Nick /2017-02-02 18:08
  • smog
    W Gdyni jest normalna mgła,wiatr od morza to jak może być słaba jakość powietrza.
    ~Roman /2017-02-02 17:23
  • zamieniłem diesla na hybrydę
    Jako że diesle produkują mnóstwo spalin, kupiłem rav4 w hybrydzie i uważam, że w tym roku więcej osób pójdzie po rozum do głowy i pozbędzie się tych starych, kopcących diesli, nie mówiąc o paleniu w piecu Bóg wie czym
    ~stary /2017-02-02 14:20
  • Dlaczego nic o wartościach poziomu zanieczyszczeń powietrza w Kaliszu?!
    Także mieszkam w Kaliszu i dziś rano poziom zanieczyszczenia był najwyższy w całej Polsce (Air Quality Indeks przekroczył wartość 250)
    Ale o Kaliszu się nie mówi, ani o tym, że stacja jest na obrzeżach miasta... Można zatem sobie wyobrazić co dzieje się w niecce w centrum miasta!
    ~obserwator /2017-02-02 13:02
  • GEOTERMIA ,,,,,,,,,,
    A wiecie co to jest geotermia ????
    ~DEDE /2017-02-02 12:35
  • w Częstochowie
    W Częstochowie od kilku dni nie ma czym oddychać, taka dziwna zawiesina w powietrzu się unosi:) i osad na masce samochodu po każdej z ostatnich nocy.
    ~grupamt /2017-02-02 11:45
  • cisnienie?
    A szczegulnie w Warszawie od wody po gory.
    ~aniol /2017-02-02 11:22
  • odpowiedź do ~WaVel
    Oczywiście masz rację, jednak wydaje mi się że spaliny to większy % - spójrzmy tylko na pobocza naszych polskich dróg - są CZARNE, brudne, usyfione! zwłaszcza widać to zimą na śniegu. To samo samochody - pokryte centymetrowym osadem brudu...Kontrast jest ogromny. Całkiem inaczej to wygląda na Zachodzie - nie widziałam na poboczach i ulicach takiego syfu jak u nas nigdzie - zdarza mi się wyjeżdżać na zimowe ferie do Austrii czy Włoch - i tam nie ma takiego brudu. I nie mówię o górskich małych malowniczych wioskach gdzie jest mały ruch mimo nawet napływu turystów - tylko o dużych miastach typu Innsbruck. Tam chodzisz po chodnikach i ulicy w śnieżnobiałych trampkach w zimę, i wracasz po spacerze -a one nadal są białe! a u nas - wystarczy wyjść do sklepu - wracam a moje buty pokrywa jakiś osad, brudny, ciemny, nawet boję się myśleć, co wnoszę do domu. To rządzący mają obowiązek tak rządzić i ustalać takie przepisy/ustawy/kontrole/egzekwowanie - aby nam wszystkim żyło się dobrze bez względu czy to malownicza wieś na Mazurach czy centrum miasta. Dziwne, że w sprawie reform edukacji, wprowadzenia 500+ i innych koncepcji polityczno-socjalnych są takie szybkie działania podejmowane, i jakoś się da!a w sprawach problemu smogu NIE DA SIĘ NIC ZROBIĆ... Takie kity to dla zwolenników nicnierobienia...Pozdrawiam mimo wszystko i życzę czystych płuc.
    ~Oburzona i zdegustowana /2017-02-02 10:32
  • CHRZANÓW
    Chrzanów godzina 6:00 :
    PM10 - 526 mikrogramów
    PM25 - 224 mikrogramów

    Jak żyć?!
    ~astmatyk /2017-02-02 06:30
  • Kiedy, to się skończy?!
    Kiedy? Chcemy żyć, i oddychać w łodzi.
    ~biBi92 /2017-02-01 18:48
  • A w Szczecinie wyłączyli stację
    Aby nie straszyć mieszkańców wyłączono stację pomiarową w centrum, gdzie smog jest najwyższy. Podane dane są ze stacji na wyjeździe miasta!!!
    ~loki /2017-02-01 18:30
  • Wielka bzdura
    Norma uśredniona WHO dla PM 2.5 i PM 10 wynosi 25 mikrogramów a nie 100 czy 200. Każde przekroczenie 25 mikrogramów jest niebezpieczne dla zdrowia
    ~loki /2017-02-01 18:25
  • Jak interpretowac wyniki?
    Witam,
    Czy ktos mógłby wyjaśni, jak te dane interprtowa? Jest 5 różnych pomiarów.
    Jak czytać podane wyniki - jest ich aż sześć, a przy normach jest tylko jedna interpretacja (indeks jakości 6 stopni), ale nie jest jasne, do którego pomiaru się odnosi. Mamy jakieś wskaźniki dodawać by otrzyma pomiar indeksu? Taka legenda powinna by dostępna na stałe pod wynikami.
    Dziękuję
    ~Zagubiony /2017-02-01 16:24
  • maski filtry oczyszczacze
    Byłem ostatnio w Otwocku, to tam jest najgorzej, oczywiście poza Krakowem w którym tez byłem w delegacji 2 tyg. temu. Firmy do których jeździłem mają pokupowane oczyszczacze powietrza, a niektórych widziałem w maskach.
    ~beni /2017-02-01 11:41
  • Do Oburzona i zdegustowana:
    jak dopłacisz różnicę w cenie auta 10-letniego a nowego, to pewnie spora część Polaków z chęcią się przesiądzie na samochody spełniające normy "ekologiczne", które po kilku latach eksploatacji bywają w gorszym stanie niż niejeden zadbany 18-latek....a tak poza tym, cały syf z samochodów (spaliny, pył z klocków/opon) stanowi niecałe 20% zanieczyszczenia.
    Jeżeli już wprowadzać takie ograniczenia, to ze względu na faktyczny stan techniczny pojazdu, a nie tylko jego wiek.
    Btw. argument ze starymi piecami i opalaniem ich byle czym jest moim zdaniem dużo bardziej trafny...we Wrocławiu wystarczy przejść się po starszych częściach miasta żeby zobaczyć z ilu kominów przy niewielkim już mrozie leci czarny/żółty, gryzący dym.
    Co do ekshumacji, to faktycznie idzie na nie sporo pieniędzy...ale gdyby ktoś wcześniej zadbał o wszystko jak należy, to teraz nie musielibyśmy ponosić tych kosztów...
    ~WaVel /2017-02-01 09:25
  • Wrocław - może by tak wrócić do starych zwyczajów
    Dlaczego NIKT nie oczyszcza torów tramwajowych ??
    Po Niemcach zostały i były używane do lat 60-tych, specjalne tramwaje robocze do odkurzania i zmywania torów.
    Teraz NIKT torów nie czyści. Skutek - koła tramwajów mielą piasek i błoto na drobny pył a dmuchawy silników wznoszą pył w powietrze.
    Czy w innych miastach jest podobnie ??
    ~qwaqwa /2017-01-31 23:06
  • Nie ma pomiarów dla Krakowa...
    ...bo prawda w oczy kole!
    marcinek_PL /2017-01-31 16:21
  • skandal
    Wystarczy: zakazać sprowadzania "strupów" samochodowych powyżej 10 lat do Polski - niestety to co na Zachodzie już nie jeździ - Polak kupi i jeszcze się ucieszy, że złapał okazję... :( Zakazać wjazdu samochodów osobowych do centrów miast - pobierać wysokie opłaty za takowe wjazdy - to może się wreszcie coś ruszy.. Ponadto śmieci i inny syf palony w "biedniejszych" domach oraz przestarzałe piece - duży wpływ na smog - sukcesywna wymiana pieców na koszt Państwa - tak! tak! Po co nam 500+ i dzieci skoro one od urodzenia są trute tym syfem z powietrza - po co mamy rodzić dzieci skoro skazujemy siebie i je od razu na wszelkie syfiaste choroby cywilizacyjne.. To jest skandal że rząd taki mądry i wyedukowany nie robi NIC z tym problemem smogowym, a przecież i oni sami i ich dzieci, wnukowie trują się tak jak my. Nie trzeba kończyć UW czy innych uczelni żeby wiedzieć, że jest problem, i zacząć go rozwiązywać, a nie bawić się w ekshumacje wydając miliony....
    ~Oburzona i zdegustowana /2017-01-31 16:18
  • Trzeba masowo apelowac
    Piszcie do apele do rady ministorow i do wojewody malopolskiego kontakt@kprm.gov.pl , wojewoda@malopolska.uw.gov.pl
    ~mick /2017-01-31 16:09
  • Smok
    Prezes Kaczy powinien natychmiast zabronić smog owania nad polska a nadzór powierzyć Misiowi.
    ~aso /2017-01-31 09:41
  • Niepołomice koło Krakowa
    Dzisiaj w Niepołomicach jeszcze więcej, czujniki pokazują PM2.5-426 μg/m3 a PM10-731μg/m3
    ~Jas /2017-01-30 22:02
  • W Piastowie palimy plastikani i miałem węglowym
    Witam, mieszkańcy domów jednorodzinnym z Piastowa pod Warszawą palą w piecach czym popadnie. Miał węglowy, meble lakierowane, plastikowe butelki, opony, śmieci i tym podobne. Wszystko za wiedzą lokalnego burmistrza, który mieszka w tym środowisku i zna zanieczyszczenie. Reakcja burmistrza jest żadna, dopuszcza do zanieczyszczeń. Czarny śmierdzący dym wychodzi z większości kominów. Dym wieje na Warszawę.
    ~Beata /2017-01-30 15:15
  • smog
    z tego co widać jest fatalnie, najgorsze jest też to że tak mało jest stacji pomiarowych, we Wrocławiu 1, w aglomeracji śląskiej 4 , w dodatku w Chorzowie w ogromnym parku, jestem ciekaw jakby to wyglądało gdyby robiono pomiary w centrum, tam gdzie są stare kamienice z mieszkaniami opalanymi węglem, bez podłączenia do centralnego ogrzewania.
    marik1973 /2017-01-30 14:17
  • Eksport brudnego powietrza
    Jeśli myślicie że zanieczyszczanie powietrza ogranicza się do Polski to jesteście w błędzie. Masy brudnego powietrza dotarły właśnie do Szwecji. Polski smog jest już na całym południu łącznie e Sztokholmem, gdzie powietrze stało się gorsze niż w Pekinie. Ja wychodząc z domu czuje smród palonego węgla i śmieci z Polski. Dziękuję :-(
    jawotr /2017-01-30 10:35
  • Sprawdzam.
    Wy nienależący do PiS u nie macie prawo oddychać świeżym powietrzem. A turyści i tak muszą płacić 2,50 zł, dziennie klimatyczne.
    em 1 /2017-01-30 07:50
  • dede
    A o geotermi to ktos slyszal w Polsce ???
    Nie !!!!! ??? Dziwny to kraj ??? A teraz sa zdiwinia ze niemaja czym oddychac !!!!!
    andre_valenducq /2017-01-29 18:19
  • Proponuję
    Do czasu unormowania sie powietrza nad Polska i atmosfery wokół Polski - wsztrzymać czasowo oddychanie lub wyjechać z tego para-polskiegograjdołka
    ~sceptyk /2017-01-29 11:26
  • Aktualny rząd zabił odnawialne źródła energii
    Aktualny rząd zabił odnawialne źródła energii, poprzez zmiany w zawartych wcześniej umowach. Szansa na poprawę powietrza została prawdopodobnie pogrzebana na wiele lat, nie da się w krótkim czasie odwrócić wycofania dużych inwestycji, szczególnie jesli inwestorzy ponieśli ogromne straty, bo rząd szukał pilnie pieniędzy. To co zostało zrobione jest po prostu zabójstwem na naszym społeczeństwie, aż dziwię się że tak poważny problem nie został podchwycony przez dziennikarzy.
    ~Warszawianka /2017-01-29 11:11
  • Tuning używanych samochodów a smog
    Wielu amatorów tuningu samochodu wyjmuje katalizator, aby uzyskać kilka koni dodatkowo. Tak tuningowany samochód zanieczyszcza środowisko w bardzo znacznym stopniu, ale jak na przeglądach technicznych nikt tego nie sprawdza to mamy nie tylko parę koni więcej ale i trochę mniej pali bo są mniejsze straty mocy na pokonywanie oporów przy wydechu silnika. Pomijając tuning to katalizatory się zużywają i po ok. 100 tyś km powinny być wymieniane na nowe. Ale kto w to się będzie bawił jak nowy katalizator kosztuje połowę ceny starego samochodu i na dodatek do wielu modeli nie jest osiągalny w sprzedaży.
    ~Tuningowiec /2017-01-29 11:10
  • smog
    Najbardziej kopcą kominy domów jednorodzinnych i dopóki z tym coś nie zrobią będziemy żyli w smogu cały czas, dusili się i umierali na różne choroby jak rak itp.. Na zachodzie czy w USA samochodów mają jeszcze więcej a smogu jakoś nie mają, bo nie palą węglem i śmieciami. Samochody oczywiście też trują ale to jest ułamek tego co leci z kominów.
    ~ffff /2017-01-29 11:05
  • Poprzedni rząd przed trybunał! Udawał że jest ok! Ludzie sami winni
    Poprzedni rząd nic kompletnie z tym nie robił, udawał że nie ma problemu! Tymczasem dopiero teraz się o tym mówi na poważnie i myśli nad rozwiązaniami.
    Każdy co pali byle czym, jeździ byle czym bo nie stać na nowszy ale wozić się musi. Winni są sami sobie ludzie.
    ~Nick /2017-01-28 22:58
  • O smogu czy aby obiektywnie się mówi?
    Jechałem dzisiaj samochodem drogą krajową. Śnieg przy asfalcie na poboczu i trawa, która odkrył rozpuszczony gdzie nie gdzie śnieg była całkowicie czarna. Widać gołym okiem, że problem pyłów stanowi w bardzo dużym stopniu transport drogowy. Dachy mijanych domów z których unosił się dym (lub para wodna skroplona po zetknięciu z zimnym powietrzem) były czyste, nie okopcone. Więc chyba kominy aż tak bardzo nie kopcą jak nam próbuje się wmówić. Wystarczy dobrze się przyjrzeć i widać co bardziej kopci.
    ~Obserwator otoczenia /2017-01-28 21:48
  • Rząd przed Trybunał Sprawiedliwości w Hadze!!!
    My tutaj się dusimy, a rząd się śmieje i udaje, że nie ma problemu!!! Przecież za to powinni stanąć przed Trybunałem Stanu!!! Brak podjęcia skutecznych działań ( a tak jest teraz, oni tylko gadają i nic nie robią! ) jest równoznaczne z przyzwoleniem na zabijanie własnych obywateli!!! Na całym świecie traktowane to jest jak zbrodnia przeciwko własnemu narodowi, a u nas?!!! Wszyscy odpowiedzialni za doprowadzenie do stanu, w którym powietrze jest tak trujące, że wdychanie go jest niebezpieczne dla zdrowia i życia, może wręcz doprowadzić do śmierci, powinni stanąć natychmiastowo przed Trybunałem Sprawiedliwości w Hadze, gdzie sądzi się zbrodniarzy, którzy mordowali własny naród!!!
    ~Prometeusz /2017-01-28 12:21
  • Najbardziej śmiercionośny jest PM2.5 ,a tego np w Poznaniu juz sie nie pokazuje
    A tymczasem jest 190 !!! Rak i śmierć!
    ~Paw39 /2017-01-28 12:02
  • smog?
    Wisi jak do tej pory ale jak spadnie to dopiero bedzie,sprowadzajmy wiecej smieci do utylizacji i spalarni a bedzie lepiej,nasze zaklady gornicze pozamykane prawie,koksownie ,huty a sprowadzamy smieci.
    ~aniol /2017-01-28 11:57
  • Smog
    smog jest tylko wtedy zły kiedy ludzie zaczynają palic smieciami w piecach ,to niech wprowadzą obowiązk zakładania piecow gazowych lub olejowych,a nie wymyślaja ze samochody w lato samochody jezdzą i smogu nie ma tylko jak zaczynają w piecach palić
    ~mvmvm /2017-01-28 11:32
  • rząd w walce ze smogiem
    " W walce ze smogiem wziął udział również rząd" - ale z tego co mówili inwestować trzeba w węgliel. Węgiel to przyszłość dla Polski i polskiej energetyki. Prezes tak mówił. Jak z komina idzie dym to znaczy, że zakład pracuje.
    Rozwijajmy energetykę węglową.
    ~larry /2017-01-28 08:51
  • Smog Lublin
    Godz 22:
    PM 10: 385 µg/m3 - 770 procent
    PM 5: 356 µg/m3 - 1424 procent
    ~poll /2017-01-27 22:31
  • ```a
    trzeba przedlozyc ferie
    ~vvvvvvv /2017-01-27 20:04
  • Chemtrails - kłamstwo, bzdura
    Nie ma czegoś takiego jak chemtrails!!!! To jest bzdura, zwykłe paliwo z samolotu tak wygląda w takich warunkach jakie panują na takich dużych wysokościach. To nie ma NIC do smogu.
    ~Nick /2017-01-27 18:03
  • Zanieczyszczone powietrze.
    U mnie, wczoraj, stwierdzono raka wątroby, i jelita:((( Nie dożyję emerytury?:(( prowadzę zdrowy tryb życia, i co z tego....
    ~nieuleczalnie chory /2017-01-27 16:33
  • smugi chemiczne - chemitrails
    dlaczego brak w dyskusji opinii na temat smug chemicznych rozpylanych codziennie nad Polska
    fakt sypania chemii potwierdzony jest przez ONZ
    wystarczy kliknąć "smugi chemiczne onz"
    ~fgk /2017-01-27 15:54
  • smog MY mamy nie mówić O bo to nic nie zmieni a zapobiegać
    to przelewanie z próżnego w puste -w prlu byłu normy ,kodeksy ,zakazy ,zniszczono to ,każdy wiedział,że nie ogrzewanie mieszkania jaka temp ,to zwiększenie opalania przez sąsiada a to zwiększa ilość dymu w powietrzu,2 czy palimy,3 to stolarka okien ,drzwi a szczelność ,a obowiązek dbania o nie wyhładzanie klatki domu ,zamykaj drzwi...zniszczona w społeczenstwie wartości moralne?
    andrzej_kozakd876 /2017-01-27 11:07
  • Dlaczego nikt nie zrobil nic z piecami weglowymi
    Jakosc niby dostateczna a wyjezdzajac z domu musialem wlaczyc obieg wewnetrzny w aucie :). Oczywiscie wszystko kopci, ale jak sie przejedzie przez osiedle domkow jednorodzinnych to od razu wiadomo co najbardziej szkodzi srodowisku. Oczy lzawia, a smrod jest nie do wytrzymania.
    geralt_z_riviia75i /2017-01-27 10:07
  • zima?
    jest dobrze jak slonko widac luft pasuje tylko tak dali przestanmy juz psioczyc juz nie tak bylo i zyli obywatele do zobaczyc na ul.Wiejskiej jakie chlopy i jaki luft wtedy byl i zyja Maja sie dobrze.
    ~drwal /2017-01-27 08:57
  • smog
    Ostatnio byłem w Zakopanym i nic mnie tak nie rozwscieczyło jak pobieranie w hotelach klimatycznego.Pazerni górale .
    ~bartos30 /2017-01-27 08:27
  • właściwie nieważne, czy jakość powietrza dobra czy zła, bo PM2.5 rośnie
    teraz mróz większy od -10, wiatr 0 km/h, wilgotność powietrza powyżej 95 % i to wszystko razem szkodzi. Raczej w centach miast, ale bardziej obwodnice śródmiejskie z dużym ruchem.
    ~Bon Voyage /2017-01-26 20:14
  • Zrobilem to !.
    Sprawdzilem czym oddycham, okazalo sie, ze plucami czyli wszystko w porzadku.
    objektywny /2017-01-26 18:21
  • Ale siara !!!.
    Boki zrywac po tych wszystkich komentarzach. Znalem ludzi (majetnych), ktorzy mieli ogrzewanie olejowe. Zrezygnowali i zamontowali piece na paliwa stale "eko groszek". Ogrzewanie stalo sie o polowe tansze i podobno "czystsze" od olejowego. GRATULUJE !!!.
    objektywny /2017-01-26 17:56
  • smog MY mamy nie mówić O bo to nic nie zmieni a zapobiegać
    wysłałem do UM propozycję metodę walki z smogeiem jak będzie odp to będzie 1 miasto bez smogu
    ~ford Ferlisto /2017-01-25 16:18
  • Spróbujcie napalić
    Za przeproszeniem robienie ludziom papki z mózgu. Spróbujcie palić śmieciami. Fizycznie się poprostu nie da!. No wyobraźcie sobie nawet podpalanie - gazeta i parę butelek PET, a jak utrzymać płomień i jaka jest kaloryczność odpadów to jeszcze inna kwestia. Co innego na palący się węgie czy drewnol dorzucić kilka butelek, czy innego śmiecia, to tak, ale żeby palić śmieciami. Inna kwestia - skoro ludzie nie mają na chleb, to mają kupić węgiel? Kolejna rzecz - piece z atestem? Z jakim atestem się pytam? Czy ekogroszek, który jest defacto najgorszym śmieciem będzie faktycznie taki "eko"?, czy tylko zarobią firmy dające atest?, a tak wogóle, to dopóki będą pokłady węgla, to żadne państwo nie pozwoli sobie na zamknięcie kopalni i ogrzewanie energią słoneczną, wiatrową, wodną czy atomową.
    ~Zbyszek /2017-01-25 13:42
  • smog w krakowie
    można z tym walczyć skutecznie Mam sposób Pytani kto i z kim rozmawiać ,Nie tyle Mi zależy na pieniądzach co byt,smog można w ciągu 3h zmniejszyć na 48h, fizyka i chemia koszt mały w stosunku do szkody ,kontakt D876tvn24 Co jest niepoprawne gdy można zwalczyć zagrozenie

    ~ford Ferlisto /2017-01-25 12:38
  • Nie tylko Kraków i Warszawa
    Cały czas w medich słychać o smogu w Warszawie i Krakowie,ja mieszkam w Kaliszu w Wielkopolsce.Jakis czas temu pobrałam aplikację na telefon"Smogilla'i niestety Kalisz ma bardzo wysokie stężenie PM10 i PM2,5,niestety czasem wyższe niż kraków czy naszza stolica.Szkoda ze o naszym mieście nikt nie wspominai nikt z tym nic nie robi.
    ~Kaliszanka /2017-01-25 09:02
  • Taaa...
    ...to skoro już wszystkich uświadomiliście, że zdechną na pylicę to co teraz? Mamy się cieszyć że wiemy?
    garou /2017-01-25 06:30
  • Dopiero teraz się za to biorą
    Tyle lat cisza dopiero ten rząd coś z tym robi. Problem dotyczy wszystkich ludzi ale dopiero teraz się za to biorą. Co poprzednie ekipy i rządy z tym robiły?
    NIC!
    ~Nick /2017-01-24 19:57
  • Smog.
    Proszę o dane odnośnie zatrucia środowiska i ilości smogu na terenie tzw. worka turoszowskiego na Dolnym Śląsku. Tam mieszkam i tym muszę oddychać.
    ~Ha_na /2017-01-24 11:04
  • Dolny Śląsk bez Jeleniej Góry
    Obszar Wrocławia nie obejmuje Jeleniej Góry. Co mnie obchodzi Wrocław, jak mieszam w Jeleniej Górze.
    ~normalna Polka /2017-01-24 08:46
  • Niech tu PIS się wykaże
    Bo do tej pory to Smoleńsk, rozdawnictwo, walka o stołki, psucie państwa, buntowanie Polaka przeciw Polakowi.......
    ~realista /2017-01-24 08:17
  • Ani diagnozy, ani prognozy.
    W JEDNYM komentarzu znalazłem wzmiankę, że jedynym skutecznym sposobem na smog jest elektrownia jądrowa. Ciemnogród już dzisiaj nie ma wiele do powiedzenia, więc może za 20 lat rzond sie zdecyduje na budowę.
    ~yale /2017-01-24 07:58
  • cisnienie?
    p.Adamie odwal sie od gornikow czytasz ile kopaln zlikwidowano a ten wegiel to akurat jest Chinski i Ukrainy najgorszy sort tlumoku czytaj troche kocie a nie ogladaj cy.. i tylko i gazete sie kup.
    ~aniol /2017-01-24 07:28
  • Prawda
    Kilka milionów ludzi musi chorować i umierać by kilka tysięcu górników miało 14 staki
    ~Adam /2017-01-23 15:44
  • do ~zzz
    Taki jesteś mądry? To przyjedź do takiej np. Nowej Rudy. Zapewniam Cię, że po niecałym dniu zmienisz swoje zdanie na ten temat.
    ~smok /2017-01-23 01:47
  • smog
    tego tak szybko nie zmienimy ale możemy zapobiegać,pij napar z pokrzywy czyści krew,mleko kwasne i progukty z zapobiegają wchłanianiu ?
    andrzej_kozakd876 /2017-01-22 16:04
  • Smog na wsi
    Dzisiaj przeżyłam szok ! Wychodzę na balkon o 15,30 pogoda piękna ,bezwietrzna a tu nie ma czym oddychać ! W oddali szaro jakby mżawka padała . Szybko zamknęłam okno .I się zastanawiam co to ? Mieszkam na wsi która w 2/3 opalana jest gazowo ! Smród jakby pomieszana ziemia ze spalonym koksem .Czy to na pewno tworzy się tam gdzie domy ogrzewa się piecami ?Moja wioska tej teorii chyba nie podlega .
    ~zuzia /2017-01-22 15:55
  • Taka prawda
    Chodzi o to by mieć czyste powietrze i ludzie przedwcześnie nie umierali na nowotwory i inne...
    W końcu trzeba coś z tym zrobić.
    ~Nick /2017-01-22 12:50
  • g@@no prawda
    chodzi o wyrwanie kasy od coraz biedniejszych obywateli to po pierwsze i zasilenie kasą kabzy pseudo ekologów - jakoś dotychczas nie było krzyku, oczywiście dla wygody własnej i zadowolenia ekologów chciałbym ogrzewać mieszkanie gazem ale brak sieci bo władza nic w tym kierunku nie robi a ekolodzy nie naciskają w tym temacie kogo trzeba, nie jest to możliwe.
    ~zzz /2017-01-22 09:19
  • maseczka chirurgiczna chroni w 50%!
    jeśli ktoś jest bez kasy to może wydać dziennie 50groszy na 1 maseczkę, która działa ok. 10 godzin ale zatrzymuje tylko 50% zanieczyszczeń...ale zawsze warto
    ~ewka /2017-01-21 18:00
  • A w Bełchatowie czysto
    A w Bełchatowie czysto
    ~dsdfs /2017-01-20 23:50
  • cisnienie?
    jest szansa od mera.Lwowa sprowadzac smieci i odpadki do spalarni czy skladowania bo na ich terenie miejsca brak a Smog sie wyniesie,ktos ubija interes a my mamy Problem wegiel,koks,spaliny i dyskusja az do lez wciskanie ciemnoty.tak dookola wszyscy smietnik z naszego kraju robia i interesy.
    ~aniol /2017-01-20 17:52
  • Nie mają innych tematów?
    To już przesada dziennie o tym smogu piszą
    ~Kasia /2017-01-20 17:00
  • UWAGA SMOK
    Dlaczego przez 8 ostatnich lat nic media nie mowily o smogu? Co sie zmienilo oprocz wladzy?
    ~Nick /2017-01-20 08:54
  • A małe miasta do dopiero smród !!!
    Najgorsze miasta w PL Żywiec, Sucha Beskidzka, Zakopane, Ustroń, Wisła podobnie jest w Karpaczu, Szklarskiej Porębie, Świeradowie Zdrój, Dusznikach Zdrój, Nowej Rudzie ! Moja Babcia była w sanatorium w Szczawnie Zdrój nie mogła wytrzymać od smrodu i dymu z kominów po kilku dniach zrezygnowała wolała wrócić do Wrocławia.
    Przed Sylwestrem byłem na nartach w Świeradowie Zdrój w mieście można było się udusić !!!
    ~Wnuczek Babci /2017-01-19 19:50
  • palenie śmieci i mułu = SMOG
    Do rządzących: zamiast wydawać grubą kasę na zbrojenia, lepiej opanujcie SMOG.
    Tańszy gaz, tańsza taryfa dla prądu w nocy i częstsze kontrole palenisk z kopciuchami. SMOG odbiera zdrowie i zabija.

    ~ekolubny /2017-01-19 19:48
  • szczecin manipulacje
    Wyniki podaje sie ze stacji na osiedlu mieszkaniowym gdzie jakosc bedzie miała lepsze wyniki
    ~szczecin /2017-01-19 19:39
  • Droga redakcjo
    W prawie każdym artykule dotyczącym smogu, na zdjęciu tytułowym widać kominy, które wydzielają parę wodną, a nie szkodliwe pyły! Proszę nie wprowadzać w błąd. Przemysł nie ma większego wpływu na smog.
    ~fizyk /2017-01-19 00:43
  • Cena GAZU w Niemczech a w Polsce
    Tak mnie wkurza takie pierdzielenie na około zamiast poruszyć naważniejsza kwestię, cenę gazu w Polsce.
    Polska płaci za gaz 520$/1000m3 gazu Rosji.
    Niemcy płacą 280$/1000m3 gazu od Rosji.
    Niemcy zarabiają w Euro, my zarabiamy w złotówkach więc musimy przemnożyć sobie jeszcze cenę gazu *4.
    Najpierw wynegocjujcie dobre ceny gazu, to ludzie zaczną palić gazem i problem się rozwiąże w pewnej części.
    ~Realista /2017-01-19 00:20
  • do człowiek?
    w samym centrum Wiednia są trzy spalarnie śmieci i co Ty na to?
    ~stary /2017-01-18 19:23
  • SMoczek
    A jak w lato śmierdziało niemiłosiernie w Warszawie jakoś wszystcy nabrali wody w usta. Co wtedy było. Smog? jaki smog? I co potencjalny Kowalski palił w środku lata oponami? Smog był, jest i będzie ale jak widać JEST POTRZEBNY TEMAT ZASTĘPCZY DLA ELIT ŻEBY UKRYĆ KOLEJNE MACHLOJE
    ~Smok warszawski /2017-01-18 09:30
  • cisnienie?
    jest dobrze luft jest dobry dychomy za granica jest ok i to jaki luft z witaminami ze az plucami targo.
    ~aniol /2017-01-18 09:23
  • Skąd wybór miast w przeglądzie?
    Nie bardzo rozumiem doboru miast w Państwa przeglądzie. Są miasta nie mające statusu wojewódzkiego, są duże i małe. A brak niektórych mimo wszystko. Albo zróbcie solidny przegląd z województwami, albo jakiś inny sensowny klucz - rozkładu w kraju. Teraz na przykład w ogóle nie ma Warmińsko-Mazurskiego. A np. jest Bydgoszcz?! Nie rozumiem...
    ~ttt /2017-01-18 08:44
  • smog
    Żeby zmniejszyć emisję pyłów należało by zacząć ścigać wszystkich tych którzy w swoich samochodach wycinają katalizatory, zaślepiają zawory EGR i pozbywają się filtrów DPF. Dziwi mnie że te auta przechodzą przeglądy? gdzie są instytucje nadzorujące? dlaczego diagności nie tracą uprawnień przepuszczając takie samochody i dopuszczając je do ruchu?
    Emisja i szkodliwość CO2 to bajki ekologów ale pyły różnego typu to już realny wpływ na nasze zdrowie.
    ~Mieszkaniec /2017-01-18 08:31
  • Smog
    Witam.


    Mam takie pytanie,dlaczego nikt nie promuje technik bezdymnego spalania węgla nawet w starych piecach???
    Przecież ta technika jest znana i promowana w Niemczech,Norwegii,Szwajcarii,Austrii,Austarlii i innych krajch.
    Sa nawet badania prowadzone w zachodniej europie z których wynika,że wydzielanie szkoldliwych substancji
    PM25 spada o 80%,a PM10 o ponad 50% o braku dymu z kommina nie wspomnę.
    Przecież wystarczy nauczyc ludzi inaczej palić w piecach co bedzie tańsze niż wymiana pieców na nowe.
    Technikę rozpalania pieców od góry promuje też związek kominiarzy polskich.
    Sama stosuje tą metodę o wiem że to działa.
    Pozdrawiam,Agnieszka!!!
     
     

     
    Agnieszkayvid /2017-01-18 07:58
  • czlowiek?
    Postawmy jeszcze pare zakladow (utylizacji)spalarni odpadow i palmy wszystko z calej europy ktos zrobi interes a zwyly zjadacz chleba poniesie konsekwencje,to giganci nas truja,pojedyncze kominy i samochody tez ale nie az tak.
    ~drwal /2017-01-17 21:44
  • Kalwaria Zebrzydowska wzywa pomocy!!!
    Witam,jestem jednym z mieszkańców Kalwarii Zebrzydowskiej. Tak to prawda,jest poważny problem ze smogiem. Mam grono znajomych palących odpadami tapicerskimi,stolarskimi czy obuwniczymi. Cały nasz okrąg tj.Kalwaria,Brody,Stanisław czy Przytkowice pali czym się da. Te wasze śmieszne kontrole są tak znikome że aż sie płakać chce. Cały Kalwaryjski teren sie śmieje z waszej nieudolności. Nikt nie próbuje nawet zmienic tego. Wezcie się wkońcu do roboty i zróbcie coś z Kalwarią bo na naszego burmistrza nie ma co liczyć.
    ~Kalwarianin /2017-01-17 16:24
  • Sprawdź aktualną jakość powietrza w Polsce
    Jak wspólnota mieszkaniowa utwardzałam miejsca postojowe dla samochodów na swym terenie to mirabelek nie można było wyciąć chociaż brudziły i nadal spadające mirabelki niszczą i brudzą samochody ale o ile jest budowany sklep lub supermarket to można wycinać wszystko
    Aleksanderx /2017-01-17 16:18
  • czlowiek?
    Przestanmy juz wciskac kit,tyle zakladow pozamykanych,hut,kopaln,koksownie czy innych wielkich zakladow produkcyjnych, juz Chiny opanowaly wszystko,a my mamy Problem Smog nie zwalajmy na zwyklego zjadacza chleba bo opala smieciami,a kto zezwolil na utylizacje(spalarnie) odpadow wielkich zakladow kto ma za to placic,tylko zwykly zjadacz chleba cierpi.
    ~kogut /2017-01-17 14:41
  • Temat bardzo ważny
    Dla wszystkich bo dotyczy każdego. Ważniejszy niż inne sprawy.
    ~Nick /2017-01-17 14:30
  • smog
    smog-srog....skoro nie można nawet drewnem palić to czym???czyżby były to podwaliny do budowy elektrowni jądrwej??? tak to odbieram...ale zawsze mogę się mylić
    ~mada /2017-01-17 13:03
  • Sprawdź aktualną jakość powietrza w Polsce
    Temat dyżurny na polecenie elit rządzących by odwrócić uwagę od innych spraw
    Aleksanderx /2017-01-17 12:33
  • zima?
    Co robic jeszcze dychomy to jest nie tak zle bedzie lato no i gitara.
    ~aniol /2017-01-17 12:13
  • luft?
    Polska chce walczyc ze smogiem,no to szable w dlon i do walki z tymi co do tego doprowadzili a jest ich paru,przyznac sie zrobili interes i odeszli juz.
    ~lopata /2017-01-17 10:24
  • cisnienie?
    jest dobrze a ze nieba nie widac to nic przyjdzie wiosna,lato to bedzie ladnie,dajmy kombinatorom jeszcze kilka tysiecy hektarow lasow powycinac a moze sie spiepszy dokladniej a wystarczylo 27lat by wszystko padlo przez kombinatorow.
    ~drwal /2017-01-17 10:19
  • smog
    Czy smog powstał obecnie czy też był dużo wcześniej za poprzedniej władzy?
    Jurek5454 /2017-01-17 09:36
  • Ale drzewa w miastach nadal trzeba wycinac
    bo ? można to się wycina nowe nie rosną gdyż trawnik ma być koszony bez wyjątków
    ~mar /2017-01-16 13:29
  • Zanieczyszczenie
    I co z tym smogiem ?, ciekawe czy rząd coś powie, obiecał...
    ~Pele /2017-01-16 09:36
  • smog
    dobrze że sprawa jest omawiana, ale najpierw żeby pomiary były dobre trzeba mieć więcej punktów pomiarowych, patrzę na aglomerację śląską i widzę trzy punkty w tym CHorzowie który jest w parku, znając życie w Dąbrowie i Sosnowcu jest podobnie, a gdzie punkty w centrach miast tam gdzie pali sie w piecach węglem. Wtedy dopiero byłby szok i przekroczone normy. Rozwiązaniem podłączanie C.O do jak największej ilości domów.
    ~marik1973 /2017-01-16 07:36
  • energia
    Oniżcie ceny za energie elektryczną i ogu nie będzie
    ~dziki1 /2017-01-15 19:36
  • zima?
    nie panikujmy nie dajmy sie zwariowac idzie ku lepszemu od przyszlego roku poprawa,damy rade.
    ~ciocia /2017-01-15 10:53
  • luft?
    sprowadzajmy wiecej smieci z calego swiata a nasze zaklady pozamykajmy bedzie jak w Chinach bo i wegiel tez sprowadzamy od nich no i mamy super tylko tak dalej chyba jest ktos odpowiedzialny kto to sprowadza bo tanio.
    ~aniol /2017-01-15 08:29
  • tak trzymać
    trzymajcie cały czas ten temat na wierzchu, żeby nie ucichnął, żeby rząd wprowadził jakieś regulacje, wiele rzeczy źle robi, ale jeśli chodzi o dręczenie ludzi podatkami lub akcyzami to mu wychodzi, to w tym przypadku niech wprowadzą jakieś obciążenie odnośnie jakości powietrza - to akurat wyjdzie wszystkim na dobre
    ~xxx /2017-01-14 19:08
  • Smog
    czas najwyższy z tym skończyć powinniście zlikwidować stare piece i na węgiel śmierdzący starego typu w pucku też tak jest
    michael26 /2017-01-14 12:12
  • Smog
    Podobno coś 17.stycznia ma być mowa o "smogu" przez nasz rząd, ciekawe czy coś powiedzą.
    ~Pele /2017-01-13 21:11
  • Smog
    Ciekawi mnie ile teraz wynosi stężenie w Rybniku, jakoś nie da się tego doszuać, pozdro, mam urlop więc się nudzę przed weekendem i sobie szukam. Chyba już każdy zapomniał , że Rybnik bije rekordy ze smogiem, ale co tam, Śląsk przeżyje :) pozdro !
    ~Pele /2017-01-13 16:15
  • Smog
    No właśnie co z tym smogiem, jestem z Rybnika, dziś się bardzo fajnie oddycha. Aczkolwiek nie będę ukrywał, że byłoby dobrze gdyby coś w tej sprawie więcej się zrobiło niż tylko 2 dni wolne od szkoły dla dzieciaków. Jest XXI wiek, może można to powietrze naprawić ?
    ~Pele /2017-01-13 14:55
  • Ktoś zaj...ł?
    W powietrza w warmińsko-mazurskim nie ma w ogóle.
    ~hvdhsdv /2017-01-13 14:54
  • Szukajcie laserowych pomiarów a nie na papierku
    Pomiary ze stacji WIOŚ są nie do końca miarodajne. Polegają na ważeniu tego co im się na filterku zebrało i są prezentowane co godzine. W godzinę to jestem w stanie nawdychać się tyle (zanim z dobrego powietrza na ich odczytach zmieni się na złe) że pewnie umre. Są inne mapy gdzie czujniki pokazują pomiar o wiele częściej i są do tego laserowe a nie metoda szkiełka i oka.
    ~Angelo /2017-01-13 14:31

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl!

Blogi

Arleta Unton-Pyziołek

alt

Nad Polską toczy się walka między północą i południem. Polem tej walki, strefą ś...

Tomasz Wasilewski

alt

Nietypowo wysoka jak na luty temperatura utrzyma się jeszcze przez kilka dni, a ...

Wojciech Raczyński

alt

Polska jest pod wpływem wyżu Dorit znad Bałkanów...