• "Potencjalnie niebezpieczna" asteroida przeleci w piątek blisko Ziemi

24-10-2019 12:31 Odkryto ją w 1998 roku
    Cząstki wyrzucane przez asteroidę Bennu mogą na nią wracać NASA/Goddard/University of Arizona/Lauretta & Hergenrother

Jest wielka i stanowi potencjalne niebezpieczeństwo dla naszej planety. Asteroida 162082 (1998 HL1) w najbliższy piątek znajdzie się niezwykle blisko Ziemi. Będą mogli ją oglądać posiadacze amatorskich teleskopów.

W piątek blisko Ziemi przeleci asteroida 162082 (1998 HL1). W Polsce nastąpi to około godziny 18.20 (1.21 EDT).

W momencie największego zbliżenia asteroida, której średnicę oszacowano na od 440 do 990 metrów, znajdzie się w odległości 6,2 miliona kilometrów od naszej planety. To 16 razy więcej niż odległość pomiędzy Księżycem a Ziemią. Taka odległość oznacza, że asteroidę będą mogli oglądać posiadacze amatorskich teleskopów.

NEO i PHO

Asteroidę określa się jako NEO od angielskich słów "Near-Earth Object", czyli "obiekt bliski Ziemi". Nazywa się tak planetoidy, komety i meteoroidy, których orbity przechodzą w pobliżu orbity ziemskiej. Jeśli orbita NEO przecina ziemską, a obiekt ma ponad 140 metrów średnicy, jest uważany za potencjalnie niebezpieczny (Potentially Hazardous Object, w skrócie PHO). W gronie ciał niebieskich, które mogą stanowić zagrożenie dla Ziemi, znajduje się asteroida 162082 (1998 HL1).

Chociaż 162082 (1998 HL1) jest uznawana za "potencjalnie niebezpieczną", naukowcy uspokajają - nie istnieje zagrożenie, że zderzy się z naszą planetą. Gdyby obiekt tej wielkości uderzył w Ziemię, spowodowałby ogromne zniszczenia, a w konsekwencji zmiany na przykład w klimacie.

162082 (1998 HL1) odkryto w 1998 roku w ramach projektu Lincoln Laboratory Near-Earth Asteroid Research (LINEAR) realizowanego w Socorro w Nowym Meksyku. Podczas tych badań NASA i Lincoln Laboratory połączyły siły, żeby wykryć i śledzić NEO. Ustalenie ich wielkości, kształtu, obrotu, składu i trajektorii było możliwe dzięki teleskopom optycznym i radiowym.

• tragedia?
    No to trzeba okna pozamykac bo jak pierdyknie to kurzu bedzie od groma,my to mamy pecha jak nie Smog to biedronki,wszelkie robactwo,mafie,bandziorstwo po prostu wszelkie plagi.
    ~milosnik /2019-10-24 14:52