• Rewolucja w astronomii. Nowe planety w Układzie Słonecznym?

18-01-2015 15:51 Kryją się za Plutonem

Układ Słoneczny

NASA

Układ Słoneczny może mieć o wiele więcej planet niż nam się wydaje. Naukowcy przypuszczają, że za Plutonem znajdują się co najmniej dwa inne ciała niebieskie, i to większe od Ziemi. - Ta hipoteza może zrewolucjonizować cały model Układu Słonecznego - mówi Carlos de la Fuente Marcos, współautor odkrycia.

Badania nad nowymi planetami prowadzi zespół naukowców z Uniwersytetu Madryckiego i Uniwersytetu Cambridge. Do swoich rewelacyjnych wniosków eksperci doszli poprzez analizę obiektów ETNO (zimnych, lodowatych ciał, krążących wokół Słońca w dużych, eliptycznych ścieżkach poza Neptunem) oraz analizę oddziaływań dużych obiektów, takich jak np. Pluton, na mniejsze, odległe.

Nieoczekiwane parametry

Okazał się, że 12 z 13 ETNO jest wyjątkowych. Ich średnia odległość od Słońca powinna wynosić 150 au (1 au to odległość Ziemi od Słońca, która wynosi średnio 149 600 000 km), podczas gdy ich orbity mieszczą się w zakresie od 150 do 525 au.

Co więcej te orbity powinny mieć nachylenie w stosunku do płaszczyzny Układu Słonecznego w granicy 0 stopni, a wynosi ono aż 20 stopni.

- Te nieoczekiwane parametry orbitalne pozwalają nam wierzyć, że jakieś niewidzialne siły znajdują się gdzieś niedaleko - mówi Carlos de la Fuente Marcos. Te siły to właśnie nieodkryte planety naszego Układu Słonecznego.

Może być ich więcej

Naukowcy nie są w stanie dokładnie powiedzieć ile nowych planet może się tam znajdować.  - Informacje, które mamy, są ograniczone, ale nasze obliczenia wskazują, że istnieją co najmniej dwie takie planety - wyjaśnia Fuente Marcos.

Prawdopodobnie są one o wiele masywniejsze od Ziemi i leżą w odległości 200 AU od Słońca.  - To bardzo daleko i może być bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe do wykrycia przy obecnie istniejących instrumentach badawczych - dodaje naukowiec.

• Odpowiedź Cuk
    Cuk -> możesz mi odpowiedzieć na pytanie co ma Biblia, Bóg i Jezus do ww tematu tj. do odkrytych planet???
    ~Ciekawy /2015-01-20 11:32
  • Cuk
    Biblie boga jezusa i tych zatumanionych matolow tam wyslac tam niech tumanja kamienie
    ~kukuamuniu /2015-01-19 18:11
  • Wg danych z bodaj 2006 roku...
    ...za Plutonem są dwa ciała niebieskie, lecz nie spełniały ówczas kryteriów planety i nazwali je po prostu asteroidami. Też mi odkrycie...
    ~r2d /2015-01-19 17:44
  • nie rozumiem
    Odrywa się inne galaktyki, planety i gwiazdy oddalone o setki lat świetlnych a nie możemy sprawdzić ile dokładnie jest planet w naszym układzie słonecznym?
    ~radeq16 /2015-01-19 13:22
  • olala
    Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt.
    A.Einstein