Informacje
  • #zostańwdomu i ćwicz razem z nami

    25-03-2020 15:34 Wysiłek fizyczny w dobie pandemii
    Najlepsze ćwiczenia gdy boli Cię kręgosłup Foto: Valeria Ushakova/pexels.com | Video: TVN Meteo Active

    Rozprzestrzeniający na całym świecie koronawirus SARS-CoV-2 i stan pandemii spowodował zamknięcie siłowni i klubów fitness. To problem dla osób, które nie wyobrażają sobie dnia bez wysiłku fizycznego. Jak zadbać o kondycję w tym trudnym czasie? Czy ćwiczenia wpływają na układ odpornościowy?

    Ćwiczenia fizyczne wpływają na układ odpornościowy organizmu.

    "Badania przeprowadzone zarówno na ludziach, jak i na zwierzętach wykazały duży wpływ aktywności fizycznej na układ odpornościowy. Regularne, trwające 45 minut ćwiczenia o umiarkowanej intensywności korzystnie wpływają na system immunologiczny, szczególnie u osób starszych i u osób z chorobami przewlekłymi" - napisał międzynarodowy zespół badaczy pod wodzą Richarda J. Simpsona z Departamentu Nauk o Żywieniu Uniwersytetu w Arizonie w styczniu 2020 roku w czasopiśmie "Exercise Immunology Review".

    >>>EKSPERCI CDC O TYM, JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W DOBIE PANDEMII

    >>>JAK PRZETRWAĆ PANDEMIĘ KORONAWIRUSA?

    Także wyniki, jakie uzyskał zespół badaczy w składzie: Marian L. Kohut, Young-Je Sim, Shan Yu, Kyoungjin J. Yoon, Christie M. Loiacono dowiodły, że warto ćwiczyć. W październiku 2009 roku w czasopiśmie "The Journal of Infectious Diseases" ukazał się artykuł, w którym naukowcy opisywali, że regularne ćwiczenia wykonywane w okresie do dwóch-trzech miesięcy przed zakażeniem zmniejszały ciężki przebieg grypy u myszy.

    Jak zachować kondycję podczas kwarantanny...

    • Wykonuj ćwiczenia przez 20-45 minut dziennie;
    • nie uprawiaj sportów zespołowych, ponieważ kontakt z innymi może narazić cię na zakażenie;
    • ćwicz w dobrze wentylowanych pomieszczeniach;
    • po skończeniu ćwiczeń umyj i zdezynfekuj sprzęt;
    • wysypiaj się i dobrze się odżywiaj, aby wzmocnić układ odpornościowy;
    • zachowaj optymizm.

    ... i jak nie ćwiczyć

    • Nie wykonuj ćwiczeń wymagających dużego wysiłku;
    • nie ćwicz, jeśli masz objawy grypopodobne.

     

    Żebyście pozostali w formie, mamy dla was zestaw ćwiczeń.

    Zacznijmy od tych, które można wykonywać, mając w domu małe dzieci lub na spacerze w odosobnionym miejscu z rodziną:

    Przejdźmy teraz do ćwiczeń przy biurku:

    I do ćwiczeń na bolący kręgosłup:

    Tu znajdziecie jeszcze więcej informacji o ćwiczeniach w domu:

Podziel się:

Prognoza pogody na Facebooku:

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl!

Blogi

Tomasz Wasilewski

alt

Mroźne powietrze, które napłynęło ze wschodu zacznie ustępować dopiero za kilka ...

Wojciech Raczyński

alt

Pogoda niekorzystnie wpłynie na nasze samopoczucie....

Arleta Unton-Pyziołek

alt

Wisi nad nami widmo suszy, gdyż prognozy na najbliższe pół roku są niepokojące. ...