Pogoda

Dodaj lokalizację
Aktualna temp.: 1°C 1°C -2°C Zachmurzenie duże
zwiń

Przygotuj się do lata

Przygotuj się do lata

Radzimy, jak ćwiczyć i jeść

Niewiele czasu zostało, aby przygotować ciało na plażę. TVN Meteo Active oraz tvnmeteoactive.pl radąi, jak ćwiczyć oraz jak co jeść, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Bądźcie konsekwentni, wytrwali i cierpliwi - nagrodą będzie zachwycające ciało i doskonałe zdrowie oraz samopoczucie.

Jak trenować, by na plażę wyjść bez skrępowania? Jak się odżywiać, aby wspomagać redukcję tłuszczu i budowę oraz regenerację mięśni? Na te wszystkie pytania odpowiada zespół TVN Meteo Active, codziennie dostarczając kolejne ciekawostki, przepisy i treningi, dzięki którym prędko zrzucisz nadprogramowe kilogramy i wysmuklisz sylwetkę.

Między kobietami i mężczyznami różnic jest mnóstwo. Także ich treningi się od siebie różnią. Dlatego zespół TVN Meteo Active przygotował krótkie sety z ćwiczeniami sprecyzowane dla każdej z płci.

Jak trenować brzuch?

Mięśnie brzucha to najchętniej "katowane" na siłowni partie naszego ciała. Jacek Bilczyński, dietetyk, trener i pisarz propagujący zdrowy i aktywny styl życia wyjaśnia, z jakich mięśni składa się brzuch oraz w jakiej kolejności należy wykonywać poszczególnie ćwiczenia, aby wysiłek się opłacił.

Trening aerobowy

Najlepszą i najszybszą metodą na pozbycie się zbędnej "warstwy" tłuszczu jest trening aerobowy, czyli tlenowy, ponieważ tkanka tłuszczowa "spala się" jedynie w środowisku tlenowym. Jacek Bilczyński podpowiada, jak bezpiecznie i zdrowo zawalczyć o lepsze ciało i lepszą sylwetkę za pomocą treningu kardio.

Trening z obciążeniem

Chcesz zaangażować większą ilość mięśni i oszczędzić czas spędzony na siłowni? Trenuj z obciążeniem.

- Złożone ćwiczenia wielostawowe, czyli podnoszenie ciężarów, mają tę przewagę nad ćwiczeniami na innych maszynach, że powodują zaangażowanie znacznie większej ilości grupy włókien mięśniowych co przekłada się na oszczędność czasu i znacznie lepsze rezultaty - wyjaśniał Jacek Bilczyński.

Trening interwałowy

Trening interwałowy, nazywany także HIIT (ang. High Intensity Interval Training), to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń. Okazało się, że niejako "ubocznym" efektem treningu interwałowego jest znaczna redukcja tkanki tłuszczowej, choć nie podczas wysiłku.

- W trakcie tego rodzaju treningu nie spalamy prawie wcale tkanki tłuszczowej - przyznaje Jacek Bilczyński, trener i dietetyk. - Ale po zakończeniu treningu interwałowego znacznie przyspiesza się nasz metabolizm i spalamy tkankę tłuszczową jeszcze przez wiele, wiele godzin - sprecyzował.

Co jeść po treningu?

Choćbyśmy z siłowni nie wychodzili i wciąż trenowali, na nic się to nie zda, jeśli nie odżywiamy się w prawidłowy sposób. Każdy z pięciu posiłków jest bardzo ważny, nie tylko śniadanie. Jednak dla osób aktywnie trenujących i chcących zrzucić kilogramy tłuszczu na rzecz mięśni bardzo ważnym posiłkiem jest ten, który należy spożyć bezpośrednio po wysiłku. Jacek Bilczyński podpowiada, jakie ilości składników odżywczych powinien zawierać.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl!